Zoptymalizuj proces realizacji transakcji i zwiększ swoją sprzedaż, dbając o wygodę i zaufanie klientów. Zadbaj o to, by kupujący mogli płacić za zakupy bez obaw i zakłóceń.
- Zoptymalizuj stronę pod kątem urządzeń mobilnych: Coraz więcej osób dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne, dlatego ważne jest, aby strona była responsywna i łatwa w obsłudze.
- Usprawnij proces realizacji transakcji: Spraw, by płatności były szybkie i intuicyjne, co zmniejszy liczbę porzuconych koszyków.
- Dopilnuj, by PayPal był widoczny jako metoda płatności na każdej stronie z produktami: Ułatwi to klientom szybką realizację transakcji, a tym samym zwiększy konwersję. 3 na 5 kupujących chętniej decyduje się na zakup na stronie, której nie znają, jeśli oferuje płatność w systemie PayPal (edrone).
Zmniejsz liczbę porzuconych koszyków w sklepie internetowym
Zmniejsz liczbę porzucanych koszyków, udostępniając płatności online, Blik, PayPo, PayPal oraz inne, na stronach zakupowych, w wyskakujących okienkach z widoczną zawartością koszyka, w opisach produktów i na stronach informujących o formach płatności do wyboru.
Spraw, by klienci nie musieli wpisywać swoich danych na małych ekranach, co znacznie ułatwi finalizację zakupów na urządzeniach mobilnych (edrone) (markethub.pl).
Statystyki
- 15% roczny wzrost branży e-commerce w Polsce (Harbingers) (edrone).
- 65% osób dokonuje zakupu lub płatności przy użyciu urządzeń mobilnych (edrone) (markethub.pl).
- 65% transakcji online nie zostaje sfinalizowanych z powodu porzuconych koszyków (markethub.pl).
- 75% kupujących opuszcza stronę po napotkaniu trudności (Rozwiązania i usługi dla firm).
Poznaj inne metody optymalizacji wrażeń, jakich doświadcza klient
Prezentacja dostępnych metod płatności oraz optymalizacja procesu realizacji transakcji to niezwykle ważne elementy. Warto jednak również pamiętać o kilku innych kwestiach, które mogą zwiększyć zaufanie klientów.
- Zadbaj o podstawy: Przejrzyj swoją stronę pod kątem uszkodzonych łączy, brakujących obrazów, błędnej pisowni i błędów ortograficznych. Te drobne szczegóły mogą znacząco wpłynąć na postrzeganie profesjonalizmu Twojej witryny.
- Prezentuj informacje, które wzbudzają zaufanie: Wzbudzaj większe zaufanie za pomocą odznak potwierdzających stosowanie zabezpieczeń, członkostwa w organizacjach zawodowych, rekomendacji i opinii klientów. To pomoże kupującym poczuć się pewniej podczas dokonywania transakcji.
- Zaoferuj możliwość wyboru różnych walut: Klienci chętniej decydują się na zakupy za granicą, jeśli mogą zapłacić we własnej walucie. Zapewnienie tej opcji może znacząco zwiększyć Twoją konwersję.
- Opisuj produkty szczegółowo: Uwzględnij wszystko, co kupujący chcą poznać, np. dane techniczne, funkcje, wymiary itp. Szczegółowe opisy produktów pomagają klientom podjąć świadomą decyzję o zakupie i zwiększają zaufanie do Twojego sklepu.